Sidor

TEMA



Höstplantering

Att det gröna är en del av vår inredning råder ingen tvekan om. Vi plockar in naturen på samma naturliga vis som självaste Ernst och dekorerar med skogens utbud bland våra stilleben utan att blinka. Naturen är såväl på utsidan som insidan. Vi känner in rummet, och allt det där. Jag vågar påstå att jag redan sett både grenverk med gulnande löv, kastanjer och rönnbär i hemmets vrår bland bloggare i vårt avlånga land. Fint!

Sen har vi ju höstplanteringen, när pelargonerna flyttar till komposten (av novisen) eller förflyttas till övervintring (av den passionerade) då är det dags att hälsa kärleksört, ljung, silverek och många, många fler skönheter välkomna fram. 



Oavsett om vi har en bukett på bordet, en liten kryddodling i köksfönstret, en balkonglåda eller en hel örtagård i egen trädgård ser vi förändringar efter årstid. Det vackra som följer med en ny säsong. Nystart i krukorna. Växlingarna i trädgårdarna. Ut med de gamla - in med det nya. Nya möjligheter för den kreativa att leva ut. Allt som vi gillar att ta del av och delar med oss utav här, i Fabriken.  

Välkommen med ditt bidrag 
- höstplantering - 

Vi ser fram emot veckans gröna inspiration helt efter egna förutsättningar och egen uppfinningsrikedom. Från slott till koja, från balkong till örtagård.   

Kram // Anna

 

9 kommentarer:

  1. Jag tänkte hänga på era utmaningar och undrar lite saker. När man ska lägga upp sitt bidrag, är det vilken dag som helst under veckan eller är det någon speciell dag?

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Roligt att du vill hänga på!

    För teman, som detta, gäller torsdagar. Vi lägger upp aktuellt tema dagen innan och stänger det på torsdag vid midnatt, men du kan se alla teman i 'Torsdagsteman' uppe i menyn.

    På söndagar kan man bidra med en valfri bild, helt utan ramverk.

    Lycka till!
    //Anna

    SvaraRadera
  3. Här är min balkong i höst!
    http://hemmakatten.blogg.se/2012/august/planterat.html

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för dit svar, då jag fotografera lite innan dagen är slut och starta med dagens tema. Det är bra att man kan se alla tema-ämnen så man kan börja planera i tid =)

    SvaraRadera
  5. Mitt första bidrag och planerar för fullt för höstens teman =) http://tesslounge.com/?p=2320

    SvaraRadera
  6. Härliga inlägg!
    Skulle dock önska att man fick flera dagar på sig att kunna bidra. Höstens mörka årstid gör nog många av oss trötta, och tar chansen att somna när barnen skall nattas för att orka med vardagen. Vill ju inte uteslutas ur fabriken för missade bidrag! ;)

    Kram Caroline son tar nya tag på söndag!

    SvaraRadera
  7. Ååååå jag missade i torsdags och trodde jag kunde lägga in det idag men det ju inte ser jag ;((

    http://susannesgard.blogspot.se/2012/09/hostplanteringar.html

    Här är det andå sen får jag komma ihåg att ta kort dagarna innan om jag ska vara på möten torsdagskvällarna ;)

    kram susanne

    SvaraRadera