Sidor

TEMA


Temadags igen. Av alla teman är detta min favorit. Fast nästa vecka kommer höstens moodboard och de bidragen brukar ju vara så nedrans vackra. Sen har vi ju färgtema. Och sedan, i december kommer både advent, paketinslagning och dukning. Nä, jag kan nog inte enas om prispallen utan säger helt enkelt; Kök/Porslin, en av mina många favoritteman

Stor del av variationen i vårt kök inträffar på hyllorna och på tavellisterna. Det är där det händer. De ständigt pågående ombytena ger köket en ny frisyr. Eller i alla fall ett nytt hårsmycke. 


Ingen kan väl ha missat den blåvita porslins-trenden? Nä, jag tänkte väl det. Men jag har minst fem vänner som anser att detta absolut inte är en trend, utan något konstant. Och ja, delvis håller jag med. Visst har vi sett en topp av blåvitt ett tag nu, men porslinet ramlar nog ändå in under kategorin klassiskt och 'alltid på tapeten'.


"We all want to be different which makes us all the same"


Så står det på min stämplade tavla. Ett underbart citat som i inredningssammanhang ofta får mig att fundera ett varv extra, och le lite åt vissa prylar som fullständigt exploderar i popularitet. Tji fick den som var först ut och ville vara unik! 


I stället för espressokoppar använder vi numera våra loppis-mockakoppar. Jag kommer aldrig att handla nya espressokoppar mer. Nej, aldrig någonsin i hela mitt liv när utbudet av dessa små sötsaker är enormt på loppisar. 

Vill man ha modell större, ja, då finns det ofta det också. Och assietter i massor. I sommar är det nog fler än jag som frossat i blåvitt.   



Välkomna till veckans tema; Kök/Porslin


Nu ser vi jättemycket fram emot att se era tolkningar av veckans tema. Vi vill se porslin och kök. Smarta lösningar och vackra färger. Kreativa tolkningar och klassiska urval. Visst är det roligt att få rulla ut mattan först av alla, men inte i närheten av så roligt som att titta runt och se vad ni har åstadkommit. 




3 kommentarer:

  1. Mitt bidrag till dagens torsdagstema: http://tesslounge.com/?p=2477

    Nu skickar jag in min ansökan =)
    // Tess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt! Vi ser farm emot din ansökan och tar hand om det så fort vi hinner.
      Ha en fortsatt fin kväll!
      //Anna

      Radera
  2. Jag måste tyvärr stå över veckans tema, är på tjänste resa hela veckan så har ingen möjlighet att lägga upp något! Men jag ska kika på alla fina bidrag:))

    SvaraRadera