Sidor

TORSDAGSTEMA

Återbruk, recycling, ny funktion, utslängd och insläppt

En ny chans helt enkelt

 


Hos mig har några skivor byggplywood fått en ny chans och bildar en fond och en gavel i mitt sovrum. Stubbar som enligt någon borde blivit kluvet till ved får agera sängbord. En färgfläckig och kasserad bygglampa fick ny sladd och lyser på kvällen och ger stöd och slingan av murgröna som fick en ny chans när den räddades undan en vissnande kruka. Sängöverkastet är dessutom numera åter i tjänst med den enfärgade avigsidan upp då jag tröttnade på quiltens färglada mönster. En ny chans liksom.
 
Det du inte vill ha kvar blir till en skatt för någon annan. Jag ser ingen funktion men du ser en oändlig möjlighet. Ja det finns sannerligen en aldrig sinande flod av nya idéer och uppslag  kring ett tema som detta. Det blir fint att ta del av era bidrag. Fint och inspirerande.
 
 
VÅRSOL TILL ER ALLA

kram | tina
 
 

FABRIKSLOGGA [140px]
 

3 kommentarer:

  1. Å Tina! Så fint! Du kan du. Urfint faktiskt. Murgrönan gifter sig liksom med lampan.

    SvaraRadera
  2. Jag hade missat att Fabriken var igång igen sedan några veckor. Hoppar på "tåget" igen på söndag. Mvh Maria

    SvaraRadera