Sidor

TORSDAGSTEMA

 


 
När vi ivrigt konsumerar bilder i våra sociala medier så vittnar de visuella intrycken som erbjuds att vitt inte är det enda rätta längre. Om det nu överhuvudtaget har varit det enda rätta, det låter vi vara lite luddigt osagt.
 
Jag har själv aldrig tyckt att vitt är det enda för mig hemma. Men jag tycker om vitt. Allra snyggast är vitt när det finns en eller ett par andra färger som ger rummet eller hörnet lite stuns. Det är så svårt att skriva om vitt i heminredning utan att det blir klyschigt och lite tragikomiskt på något sätt.




Då är det ju helt klart något alldeles speciellt med just vitt. Annars hade det inte gett upphov till inredningsnördiga skämt och klabbiga klyschor. Eller hur? Hur som helst så gillar jag vitt. Mycket.
 
Hur gör du? Gillar du vitt? Vill du visa oss vackra vita bilder med mycket ljus? Eller vill du sätta dig lite på tvären och få oss att fundera i andra kulörer? Gärna. Men glöm inte att vi bloggar med fokus på inredning och just denna torsdag mest vitt ;)
 

Fin Valborg och inspirerande 1 maj önskar jag er
 
 
tina | fabriken
 
 



FABRIKSLOGGA [140px]
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar